Trip rond Lake Ontario

Vanmorgen om 7 uur het bedje weer uit, want vandaag gaan we op weg naar Boston. Na het continental breakfast (boterhammen & jam) op pad. We hebben de route vlak langs de kust gekozen, minder snel maar véél mooier. Bij Westlake het uitzicht op de sandbanks, zandduinen aan de overkant van het meer, bewonderd met een kopje koffie. En natuurlijk moest ik even pootjebaden in het meer ;)

De rest van de rit voerde door akker- en bosrijke gebieden met af en toe een blik op het meer. Bij Glenora moesten we een baai van het meer oversteken per pont, een gratis tochtje met eenprachtig uitzicht! Erg mooi om het land zo eens te zien, aangezien het stuk tussen de Niagara Falls grensovergang en Toronto erg kaal en vol met Mac's stond. Toch een iets minder uitzicht. We hebben nu echter onze mening over Canada 180 graden bijgesteld en zijn het er volledig over eens dat dit toch wel een erg mooi land is, met nog leukere bevolking.

Daarna op pad naar Kingston, het laatste echte stadje voor de grens. Hier lekker sushi gegeten en op zoek naar een Canadese penning voor ons Canadees hondje. Helaas niet geslaagd. Er kwam wel een gigantische plensbui juist op het moment dat we de dierenwinkel uitkwamen die een flink eind van de auto vandaan lag. Mam besloot gelijk haar 'Niagara Falls' regenponcho aan te trekken, en pap ging ook al gauw overstag. Ik stond gierend in de regen foto's te maken en had het prima met m'n surfbroekje en m'n slippertjes. Daarna nog wat zaakjes in om voor onszelf wat Canadese souvenirtjes te scoren en daarna weer op naar de highway.

Grensovergang naar de states ging vloeiend, gelukkig waren we totaal niet verdacht. Al gauw verlieten we nu lake Ontario, en gingen we meer land inwaarts. Hier besloten we een stuk door park ...Aridondeck (van de Canadese bear chair stoelen)........... te rijden. Een prachtig park met veel groen, heuvels, meertjes, herten en houten huisjes. Erg leuk om door heen te trekken. 's Avonds gestopt bij een leuk motelletje in het bos, met allemaal houten huisjes met schommelstoelen voor de deur. Dag afgesloten met een Coronaatje in de boslucht, mooi eind van een mooie dag

gerard en hennie v/d Bulk

Hallo allemaal,wat een heerlijke verhalen wat jullie allemaal mee maken. Wij genieten mee. Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen. groetjes